I den här e-tjänsten kan du lämna en begäran om registerutdrag
Information om behandlingen av personuppgifter
Vad samlar vi in?
När du använder vår e-tjänst för registerutdrag behöver vi ditt namn, personnummer och dina kontaktuppgifter (telefon och e-post om du vill ha snabb återkoppling). Utöver detta hämtar vi i våra system endast de uppgifter som är absolut nödvändiga för att kunna sammanställa ditt utdrag – till exempel adress och information om tidigare registrerade ärenden.
Varför samlar vi in det här?
Syftet är att vi ska kunna hantera och lämna ut det registerutdrag du begärt enligt GDPR. Behandling sker alltid med stöd av artikel 6.1 e (myndighetsutövning/allmänt intresse) och artikel 15 (din rätt till registerutdrag).
Hur lämnar vi ut utdraget?
Normalt skickas ditt utdrag elektroniskt (t.ex. till din säkra digitala brevlåda eller som krypterad e-post). Om elektronisk leverans inte är möjlig använder vi i stället rekommenderad post för att garantera att du får dokumentet på ett säkert sätt.
Vem kan få ta del av dina uppgifter?
Endast de parter som behövs för att hantera din förfrågan får ta del av dina uppgifter, till exempel:
- Våra avtalade personuppgiftsbiträden (IT-leverantörer m.fl.) som är bundna av avtal att följa kommunens instruktioner.
- Myndigheter om lagen kräver det.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Information om din förfrågan sparas i högst ett år, så att du kan begära ett nytt kostnadsfritt utdrag per år och vi kan hantera eventuella överklaganden.
Skyddad identitet
Har du eller ditt barn skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten. Kontakta oss istället direkt via e-post eller telefon, så hjälper vi dig på ett säkert sätt.
Kontakt
Du har alltid rätt att höra av dig om du undrar över hur vi behandlar dina personuppgifter på eller telefonnummer 0513-170 00. Om du vill nå våra dataskyddsombud; dso@borasregionen.se
Vid klagomål på vår hantering kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Läs mer om hur Herrljunga kommun behandlar personuppgifter på vår hemsida:.